Uranüs Gezegeni Hakkında Bilgiler – Uranüs Hakkında 17 Bilgi

0
900

Bu yazı Uranüs gezegeni özellikleri, Uranüs gezegeni hakkında bilgi vermek amacıyla yazılmıştır. Roma tanrısı Satürn’ün babasının adı verilen gezegen Uranüs, Güneşe uzaklık açısından 7. sırada, çap genişliği açısından en büyük 3. gezegendir. Sizler için Uranüs hakkında bilinmesi gereken 17 bilgiyi derledik:

Uranüs gezegeni

Uranüs Gezegeni Hakkında Bilgiler

#1 Uranüs 1781 yılında William Herschel tarafından keşfedildi. Gezegenin daha önceki uygarlıklar tarafından keşfedilememesinin sebebi görünmeyecek kadar karanlık olmasına bağlanıyor. Herschel ilk başta Uranüs’ün bir kuyruklu yıldız olduğuna inanıyordu. Fakat birkaç yıl sonra gezegen olduğu anlaşıldı ve kabul edildi.

william herschel uranüs

#2 Uranüs her 17 saat 14 dakikada kendi ekseni etrafında bir tur döner. Tıpkı Venüs gibi diğer gezegenlerin aksine saat yönünde dönüşünü gerçekleştirir.

#3 Uranüs gezegeni ismini bir Yunan Tanrısından almıştır.  Uranüs, mitolojide en eski Yunan Tanrısıdır.

tanrı uranüs

#4 Uranüs’ün güneşin etrafındaki bir tur dönüşü Dünyadaki 84 yıla eştir.

#5 Uranüs sahip olduğu eksen eğikliği nedeniyle 42 yıl gündüz, 42 yıl geceyi yaşar. Eksen eğikliğinin bir çarpışma sonucu oluştuğu düşünülüyor.

uranüs hakkında bilgiler

#6 Uranüs’de rüzgar hızı saatte 900 km’ye kadar çıkabilir.

#7 Uranüs’ün ağırlığı Dünya’nın ağırlığının 14.5 katı kadardır.

#8 Uranüs gezegeni güneş sistemindeki en soğuk atmosfere sahiptir ve ”Buz Devi” olarak da adlandırılır. Gezegende ortalama sıcaklık -224 derecedir. Gezegenin atmosferinde bulunan su, amonyak ve metan gazı tabakası gezegene mavi rengini verir.

uranüs hakkında bilgiler

#9 Uranüs, Satürn’den sonra güneş sistemindeki en az yoğun ikinci gezegendir.

#10 Uranüs yüzeyinde atmosfer basıncı Dünya’daki basıncın yaklaşık 1.3 katıdır. Yerçekimi ise Dünya’dakinin 0.9 katıdır.

#11 Voyager 2, Uranüs’e uçabilmiş tek uzay aracıdır. 1986 yılında gerçekleşmiştir ve gezegene 81.500 km mesafede uçarak Uranüs hakkında bilgi toplamıştır.

voyager 2

#12 1789 yılında keşfedilen Uranyum elementi adını Uranüs gezegeninden almıştır.

Uranyum

#13 Uranüs 27 uydusuyla güneş sisteminde en fazla uydusu bulunan 3. gezegendir ve uyduları Alexander Pope ve William Shakespeare’in yarattığı karakterlere ithafen isimlendirilmiştir. Titania Uranüs’ün en büyük uydusudur ve büyüklüğü yaklaşık olarak Dünya’nın 1/3’ü kadardır.

Uranüs uyduları
Uranüs’ün en büyük uyduları

#14 Uranüs’ün diğer uyduları: Miranda, Ariel, Umbriel, Oberon, Trinculo, Puck, Cordelia, Setebos, Desdemona, Ophelia, Portia, Sycorax, Bianca, Cressida, Cupid, Belinda, Caliban, Rosalind, Stephano, Juliet, Mab, Perdita, Prospero, Ferdinand, Francisco and Margaret.

#15 Uranüs gezegeni güneşe uzaklık bakımından 7. gezegendir.

#16 Güneşten gelen ışınların Uranüs’e ulaşması yaklaşık 2 saat 40 dakika sürmektedir.

#17 Uranüs kendi ekseni etrafında 6.6 km/saniye hızla döner.

Gezegenler hakkında ilginizi çekebilecek diğer konularımız:

Venüs Gezegeni Hakkında Bilgiler

Neptün Gezegeni Hakkında Bilgiler